Pages

الجمعة، 18 أكتوبر 2013

جسدان وروحا واحدة





بستنى كل جمعة بفارغ الصبر عشان أروح أصلي
مش علشان انا مش بصلي غير الجمعة ( لا سمح الله )
فأنا من المحافظين على الصلاة منذ نعومة اظفاري
لكن الموضوع ليه بُعد آخر جميل اوي
من أول ما سكنت في المكان الجديد اللي انتقلت اليه من فترة قليلة
واثناء ذهابي لصلاة الجمعة في المسجد المجاور لسكني
كل مرة في نفس المكان ... في الزاوية ..... في نفس التوقيت
طفلين بسم الله ماشاء الله تبارك الله أحسن الخالقين
هم توأم .. بس مش زي أي توأم ... حاجه كدا مشوفتهاش قبل كدا
نفس العيون ... نفس الشعر ... نفس البصة ... نفس القعدة .... نفس كل حاجه
بصراحة وربنا يسامحني أنا بنسى اللي الخطيب بيقوله وبسرح معاهم
يمكن عشان فيه انفعالات كتير جوايا بتتحرك ناحيتهم .. يمكن عشان نفسي يبقى عندي زيهم
يمكن عشان طول عمري بحب حكاية التوائم دي
مش عارف........... المهم اني معرفش عنهم أي حاجه ولا حتي اسمهم ايه
كل اللي في خيالي دلوقتي قعدتهم جنب باباهم ونظراتهم لأي حاجه حواليهم
في نفس اللحظة كأن حاجة واحدة بتحركهم.... 
فعلا هم روح واحدة وانفصلت في جسدين....... ربنا يبارك لأهلهم فيهم

هناك تعليقان (2):

رحاب صالح يقول...

انا لو منك وهما ادامي كنت
سألتهم عن كل شيء وكمان صاحبتهم
الرجالة متعرفش تعمل ده بس البنات طبعا ده شيء سهل جدا بالنسبة لهم

beautiful mind يقول...

والله يارحاب بيبقى نفسي أعمل كدا
بس هم صغيرين أوي
ممكن يخافوا مني عشان غريب عليهم
بس ان شاء الله هعمل كدا قريب